מאות מחקרים נעשו על הקקאו והשוקולד ברחבי העולם. אז נכון שלא מומלץ לאכול אותו בכמויות גדולות, בעקבות אחוזי השומן והסוכרים הגבוהים באופן יחסי, אותם הוא מכיל, אך מסתבר שכמות מאוזנת של שוקולד, נחשבת לבריאה, חיונית וטובה ללב, מאזנת את לחץ הדם ומסייעת לחיזוק העצמות והשרירים.

את השוקולד,פרי הקקאו מייצרים מפולי קקאו הגדלים על עץ הקקאו, אותו מכנים באזורים טרופיים בהם הוא גדל, מזון האלים. העץ גדל כבר למעלה מ-3,000 שנים באזורים כמו מקסיקו, ברזיל וצ׳ילה. אנשי שבט המאיה, השתמשו בעצי הקקאו למטרות פולחן ואף ניצלו את יתרונותיו הבריאותיים למטרות שונות. אגדות רבות מספרות, כי פרי הקקאו מיוחס לנושא הפוריות, ובעבר נחשב לחומר גלם קדוש אשר היה מיועד לבני אצולה בלבד.

 

מהקקאו לשוקולד

באופן כללי, לפולי הקקאו יש טעם מר במיוחד, ובכדי לקבל את טעמם המתוק, יש להתסיסם. בנוסף, עליהם לעבור תהליך כימי הכולל חימום בטמפרטורה של 50 מעלות במשך מספר ימים. הפולים עוברים תהליך התססה, ייבוש, ניקוי, קלייה ולבסוף קילוף. רק לאחר שטוחנים אותם, מקבלים מוצקי קקאו עץ הקקאובאחוזים גבוהים, מוסיפים למוצקי הקקאו סוכר, חלב ושאר מרכיבים, ורק כך נוצר השוקולד, אותו כולנו מכירים. מסתבר, שלפני שמתבצע תהליך כימי זה, מכילים הפולים כמות אדירה של נוגדי חמצון המכונים פלבנולים. נוגדי חמצון אלה, מנטרלים את פעולת הרדיקלים החופשיים אשר פוגעת בתאי הגוף.

 

חברות שוקולד מסוימות, הצליחו לייצר שוקולד, מבלי לפגוע בנוגדי החמצון, מה שהופך את המוצרים של אותן חברות, לבריאים. בשנים האחרונות, סדנאות שוקולד לילדים, למבוגרים ולזוגות הפכו פופולריות במיוחד, בשל העובדה שכמעט כולנו אוהבים ומתחברים לשוקולד.

אכילה מאוזנת של שוקולד בריאה לגוף

מחקרים רבים מוכיחים כי שוקולד המכיל אחוזים גבוהים של מוצקי קקאו (בין 40%-80%), מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון, ולכן מסייע לאזן את רמות לחץ הדם אצל אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה. בנוסף, נוגדי חמצון מסוג פלבנולים אותם מכיל השוקולד, מקטינים את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם. קקאו ושוקולד גם יחד, מהווים מקור חיוני למינרל המגנזיום, המשתתף בתגובות ביוכמיות רבות המתרחשות בגופנו. אכילת שוקולד במינונים קטנים, תסייע לשמור על תפקוד תקין של השרירים, תשמור על קצב תקין של הלב ותתמוך בפעילותה של המערכת החיסונית.