סדנת שוקולד לילדיםשוקולד בריא לילדים ולמבוגרים

שוקולד איכותי בריא יותר

כיום יש יותר ויותר סיבות להורים אוהבי שוקולד להזמין סדנת שוקולד לילדיהם. מחקרים רבים מגלים שהשוקולד עבר לאחרונה הסבה משוקולד שאינו טוב לבריאות, לשוקולד שהוא חשוב ואפילו הכרחי לבריאות. אלה מאתנו שחוו נקיפות מצפון אחרי שאכלו שוקולד או יותר מזה, מנעו מילדיהם את התענוג, יכולים כעת להסיר תחושות אשמה, לאכול שוקולד בנחת עם ילדיהם או לפנק במתנה מקורית ובריאה, סדנת שוקולד לילדים ולהורים גם יחד.

 חשוב לדעת..

ככל הנראה לא פעם סיפרתם לילדכם מספר אמירות שלאחר קריאת המאמר יתגלו כחסרות כל ביסוס. בין אמירות אלה תמצאו "לא כדאי שתאכלו שוקולד- זה לא בריא", או אולי "מותר לכם רק קובייה אחת", "שוקולד יגרום לכם לכאב בטן", אך מה שאינכם יודעים זה שטעיתם. השוקולד מכיל חומרים טבעיים בריאים הנקראים פלבנואידים וחומרים נוגדי חמצון. חומרים אלה נמצאים לרוב במזון מן הצומח. חומרים אלה הם תרכובות טבעיות המחולקות לתת קבוצות שאחת מקבוצות אלה נקראת פוליפנולים. הפוליפנולים מסייעים בהפחתת הסיכון לחלות במחלות לב, מסייעים במניעת טרשת עורקים, חיוניים ללחץ דם תקין ומסייעים בהפחתת לחץ דם גבוה בדומה ליין אדום שידוע כמכיל קבוצת פוליפנולים גבוהה. תופתעו לגלות  שכמות הפוליפנולים שיש בטבלת שוקולד מריר אחת היא פי שמונה מזו שיש בכוס יין אדום. חשוב שלא תמנעו מילדיכם שוקולד אלא תעודדו את צריכתו כדי להקנות לילדיכם את החיסון הטבעי להפחתת הסיכון לחלות במחלות לב ולהפחתת לחץ הדם למשך שנים קדימה. כדאי שתעשו זאת בחוויה נעימה ולימודית כמו בסדנת שוקולד לילדים, שבה חשיפת הילדים לתהליך הכנת השוקולד עוד מהיותו חומר גלם עד להפיכתו לממתקים שונים וטעימים. חומר הגלם האיכותי שאינו מכיל חומרים משמרים וחומרי טעם וריח.

מחקרים מאששים את חיוניות השוקולד בתחומים רבים

מדענים מאוניברסיטת קורנל ומהאוניברסיטה הלאומית בסיאול ערכו השוואה בכמות  נוגדי החמצון הנלחמים בסרטן במספר מאכלים ומשקאות ביניהם שוקו חם, יין אדום ותה. הם גילו שיש לקקאו כמות כפולה של נוגדי החמצון  מביין אדום ופי חמש מכוס תה.  מחקרים שנערכו בהולנד, מדינה שידועה כיצרנית שוקולד איכותי במשך שנים, גילו שלנחקרים שאכלו כשליש חפיסת שוקולד בכל יום יש לחץ דם נמוך וסיכוי הנמוך ב- 50% למוות מאלה שאינם אכלו שוקולד בתדירות זו. חדשות מרעישות אלה אינן נוגעות רק לשוקולד המריר אלא גם לשוקולד החלב, שמתגלה גם הוא כבעל יתרונות בריאותיים דומים.

יותר ריכוז.. יותר זיכרון.. יותר הנאה..

אם עדיין לא השתכנעתם ששוקולד חיוני לבריאות, התגלית הבאה בשבילכם. מחקר שנערך באוניברסיטת 'ווילינג ג'סוויט' שבמערב ווירג'יניה, מצא ששוקולד חלב גורם לחשיבה יעילה יותר של המוח. קבוצות הניסוי במחקר צרכו בהזדמנויות שונות מאכלים שונים וביניהם שוקולד מריר, שוקולד חלב, ממרח חרובים ועוד מיני מאכלים. מיד לאחר אכילת המאכלים השונים נבדקו הנחקרים בביצועיהם השונים שכללו מבדקי קשב, ריכוז זיכרון, זמן תגובה ופתרון בעיות. תוצאות המחקר הראו כי הציונים הגבוהים באופן משמעותי במבחני הזיכרון המילולי והחזותי היו של אוכלי שוקולד החלב. תוצאות המחקר הראו גם שאוכלי השוקולד המריר שלטו באופן ניכר מהאחרים בדחפים שונים ובזמן התגובה. הסבר מדעי לכך הוא שהתאוברומין הנמצא בשוקולד גורם להפרשת אנדרופינים במוח שגורמים לתחושת סיפוק והנאה, תחושה שמדומה  לאחר ריצה של מספר קילומטרים. שוקולד מכיל גם חומר הנקרא סרוטונין שמוכר כחומר נגד דיכאון. מחקרים באנגליה גילו שאפילו ניחוח הקקאו או השוקולד מרימים את מצב הרוח . אם לא די ביתרונות הבריאותיים של השוקולד שהוזכרו עד כה התגלה כי השוקולד פורץ דרך גם בתחום הקוסמטיקה הטיפולית בעור. לדבריה של ד"ר מארלין ספינאל, מנהלת רשת מכוני הקוסמטיקה 'טרות' הבינלאומית, חמאת הקקאו שבשוקולד חיונית בהגנה על העור מפני נזקי רדיקאליים חופשיים מהשמש, זיהום, מתח, צריכת אלכוהול וגורמים מזיקים נוספים.

מרכיבים וויטמינים

בעבר נהוג היה להניח שחמאת הקקאו שבשוקולד אינה בריאה בגלל שמכילה אחוז גבוה של שומן. למעשה הנחה זו שגויה מכיוון שבשומן הנמצא בחמאת הקקאו נמצאו חומצה אולאית, חומצה סטארית וחומצת פאלמיטיק זהו שומן חד בלתי רווי הבריא ללב, אותן חומצות המצויות גם בשמן הזית הידוע כבריא ללב. בנוסף לכך השוקולד מכיל ויטמין סי, ויטמין די, ויטמין בי 1, ויטמין איי, ויטמין אי, אשלגן, נתרן וברזל.

אז קדימה, אין דבר טוב יותר מהכנת השוקולד בעצמכם ובלימוד תהליך  הכנת השוקולד כמו בסדנת שוקולד לילדים של דליתה שוקולד. בסדנת שוקולד לילדים הילדים לומדים מהו שוקולד מעבר לממתק טעים.